Hela veckan

Hela veckan har vi vart ute och lekt med Anna och Albin. Har vart så himla underbart väder, sol och varmt! Dock lite blåsigt men vi har vart ute ändå =)
Vart på Toys"r"us och handla ett lekbord och så.
Hon har blivit vääldigt bestämd och ska göra ALLT själv. Man får inte hjälpa henne med mellanmål, mat m.m. Utan hon kan själv och ska själv annars får det vara. Vill inte sitta i matstolen eller vagnen utan då ska hon gå eller sitta på en vanlig stol. Ettårs trots??? Vi har även gått en sväng till centrum m.m. och fått bra träning för oss. Fröken lilla har sovit lite vä lite tycker jag denna vecka. Mellan 8-10 tim per natt och en timme på dagen typ. Men hon är snäll och glad ändå. Såg idag att hennes två tänder i nedre käken är på väg nu och dom har stört henne länge nu, i flera veckor. Men när hon väl somnat för natten så sover hon bra och det är skönt det iallafall så hon inte sover så oroligt då. Hon har även viljat börja läsa böcker nu också, innan har hon inte brytt sej ett dugg. Men nu säger hon till när hon vill att man ska hämta en bok och titta med henne. Ibland får man läsa för henne, ibland ska man bara kolla på bilder och ibland ska hon läsa själv. Då sitter hon och pratar när hon bläddrar i boken. Och sen brukar hon pussa människorna m.m. i böckerna. Så himla sött!
Och hon gör sej så förstådd, så lätt att förstå vad hon vill nu för tiden. Hon är ganska duktig på att förklara vad hon vill eller hur man ska säga. Det har hänt så himla mycket och hon har blivit så "stor" Sen kan hon gå och hämta en om hon vill att man ska följa med, då komemr hon och så springer hon iväg och tittar så man följer efter. Hon vet exakt vart välling flaska står i diskstället, så dit springer hon också vid 18.30 tid för då ska man ha välling. Om hon har något hon inte får och man tar och gömmer det bakom en så går hon runt som hon vet att det ligger bakom mig, sen även också när man gömmer det i fickan, då börjar hon rota där. Så hon är inte alls så lättlurad hehe. Riktigt smart liten tjej. Sen när vi är ute i lekparken m.m. så springer hon och pillar med allt och bryr sej inte alls om mig. hon leker med gruset, sanden, pillar på klätter ställningen m.m. hittar leksaker man kan pilla på m.m. Sen var vi hemma hos Anna och Albin och jag stog fortfarande utanför och skulle ta in lite grejer, men hon bara knatar på in där och bryr sej inte alls om att jag var kvar utanför, hon gick in och börja röjja i deras kök och så, och då har vi bara vart där en gång innan. Sen också så går hon dit och snor alla leksaker och känner sej som "hemma" tror jag hehe =) Kommer nog absolut inte bli några problem för henne att börja på dagis, hon kommer nog stortrivas där tror jag. Få vara ute hela dagarna och leka med andra barn. Får se om hon kommer va lika ego envis där. Känns så himla bra att hon hamnat på ett "ute dagis" Nu springer hon hela dagarna till dörrarna och vill ute heeela tiden. Ska bara vara ute.
Bara jag som kommer må dåligt av att inte få vara med henne hela dagarna. Hon är verkligen det bästa som hänt mig och det kommer hon alltid vara och kommer alltid vilja va så mycket som möjligt med henne =)

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0