Tova fyller 1 år

Idag fyller våran prinsessa ett helt år. Fast inte förrän 16.33 egentligen :P
Igår vid den är tiden så ringde jag Jesper och bad han komma hem från jobbet som vattnet gick... Trodde ju det skulle komma en pöl men icke, det kom lite dropp, dropp, dropp typ som om man hade spillt ut lite vatten bara. Vart lite förvånad så jag var tvungen och fråga mamma ifall det var vattnet hehe =)
Åkte in och trodde såklart vi skulle få åka hem som jag inte hade några värkar men då visade de sej att jag hade preeklamsi eller hur det stavas, hade super högt blodtryck och fick inte göra någonting, bara ligga på den där jäkla sängen och så tog dom blodtrycket stup i kvarten för att se ifall de sjönk, fick medicin mot det också men tror inte det hjälpte så mycket. på eftermiddagen hade det väl sjunkigt tillräckligt och dom satt i gång mig, fick en form av kateter (ballong) som blåstes upp som dom gick och drog i sen. Aj vad ont det gjorde varje gång dom hade dragit i den. Sen på eftermiddagen fick jag värk dropp också, men det sänkte dom under natten så att vi skulle kunna sova, men stackars Jesper fick bara sova på en hård stol, dom kom på på morgonen att han kunde fått en sacco säck eller nåt, grrr! Visst man hade väl kunnat bett om något också men det hade ju inte vi i tankarna. En gång så ökade dom droppet lite för mycket så jag fick typ 6 värkar på en gång utan paus och DET GJORDE ONT, började till och med gråta då. Men sen vart det bättre igen. Hade ju även epidural så det mesta av värkarna kändes som mensvärk, kraftig mensvärk annars var det inte så farligt =)

Hmm, ja nu ska jag väcka Jesper så vi får ut bilen från garaget, ska möta upp Anna i kista en stund innan vi ska hem och fixa. Jesper jobbar även sen kväll så han måste ha bilen också. 
Fortsätter skriva mer om hur det gick till när Tova kom till världen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0