uppdaterad :P

Ja asså tiden grå ju så fort... Numer somnar ju damen vid kvart över åtta ungefär och kliver upp runt 5... Så det finns inte mycket tid eller ork till så mycket anant än att plocka undan alla leksaker, disken, all reklam m.m.
Har väl inte gjort direkt något speciellt utan mest vart ute, gått, träffat Anna och Albin, vart hos mamma nångång.
Vi hade påskfirande här hemma och det var riktigt mysigt. Sen valborgs helgen jobbade Jesper, men vi va hos mamma på lunch, fick grillat och så gjorde jag en tårta åt henne. Den innehöll citron mousse, lime frosting och vit choklad fluff och spacklad med white fluffy frosting. Skulle fira henne som hon fyller år (eller egentligen den 8 maj)
Tova har fått sin första fläskläpp den 4 maj, snubblade in i badkaret. hon fick så himla brottom när hon hörde att dusch slangen va på (skulle duscha håret över badkaret) och full fräs in i badrummet så snubbla hon, stackars liten... Hon började blöda lite men det gick snabbt över.  Sen på fredagen (6 maj) kom farfar på oväntat besök, han hade vägarna förbi och ville passa på och träffa Tova då, tyvärr va hon så trött som om sovit så lite på dagarna och bara ca 8 timmar på natten. Sen efter det vart det en sväng till centrum med Anna och Albin och in en snabbis på öppnis där, där röjde Tova runt, hon hittade två dockvagnar hon släpa runt på och så klart fick ingen annan låna dom heller. Trodde hon skulle somna på vägen hem, men icke! Sen i lördags hade vi städ dag här i föreningen, skulle börja kl 11 men när vi kom ut då så frågade vi vad vi skulle göra (var redan folk ute) men då sa dom att dom var typ klara så vi behövde inte göra något. Så vi passade på att vara ute och leka då istället och visa att vi iaf var närvarande :P Sen möblerade vi om lite i rummen så nu har Tova fått sitt eget rum helt och hållet och har sovit där sen i lördags. Det verkar funka jätte bra hittills och jag tror hon sover bättre när hon inte blir störd av Bamse när han bökar runt på nätterna. Eller när Jesper kommer hem från jobbet på natten m.m. Hon brukar gnälla i sömnen när hon blir störd och det gör att jag vaknar, så alla får bättre sömn nu. Tova som inte blir störd och jag som inte blir störd av henne, så även när vi kliver upp 4 så känner jag mig pigg nu =) Imorgon ska jag ta och sätta upp tavlor i hennes rum och sen så ska min mamma och mormor komma hit och hjälpa mig med rabatterna, kan ju ingenting om sådant. Sen har jag fått massa planterings blommor av dom så dom får hjälpa mig med dom också. Sen mot kvällen kommer Jimmy A hit igen, men stannar bara över natten och ska sen vidare.
Har nog tyvärr inte blivit så mycket kort sista tiden heller, ligger nog några i kameran men får lägga in dom på datan en annan dag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0